Ipocrizie si disonanta cognitiva

Categorii: Crestinism, Paulism

17-Jul-2013 12:08 - 549 vizionari

Citate din Biblie:

Inviere

Ca Hristos avea sa patimeasca si sa fie cel dintai inviat din morti si sa vesteasca lumina si poporului si neamurilor. (Fapte.26:2)
Care S-a dat pentru pacatele noastre si a inviat pentru indreptarea noastra. (Rom.4:25)
Deci ne-am ingropat cu El, in moarte, prin botez, pentru ca, precum Hristos a inviat din morti, prin slava Tatalui, asa sa umblam si noi intru innoirea vietii; (Rom.6:4)
Stiind ca Hristos, inviat din morti, nu mai moare. Moartea nu mai are stapanire asupra Lui. (Rom.6:9)
Asa ca, fratii mei, si voi ati murit Legii, prin trupul lui Hristos, spre a fi ai altuia, ai Celui ce a inviat din morti, ca sa aducem roade lui Dumnezeu. (Rom.7:4)
Ca de vei marturisi cu gura ta ca Iisus este Domnul si vei crede in inima ta ca Dumnezeu L-a inviat pe El din morti, te vei mantui. (Rom.10:9)
Caci pentru aceasta a murit si a inviat Hristos, ca sa stapaneasca si peste morti si peste vii. (Rom.14:9)
Iar Dumnezeu, Care a inviat pe Domnul, ne va invia si pe noi prin puterea Sa. (Cor1.6:14)
Daca nu este inviere a mortilor, nici Hristos n-a inviat. (Cor1.15:13)
Si daca Hristos n-a inviat, zadarnica este atunci propovaduirea noastra, zadarnica este si credinta voastra. (Cor1.15:14)
Caci daca mortii nu inviaza, nici Hristos n-a inviat. (Cor1.15:16)
Iar daca Hristos n-a inviat, zadarnica este credinta voastra, sunteti inca in pacatele voastre; (Cor1.15:17)
Nu lepad harul lui Dumnezeu; caci daca dreptatea vine prin Lege, atunci Hristos a murit in zadar. (Gal.2:21)

 

Judecata – nu judecati

Nu judecati, ca sa nu fiti judecati. (Mat.7:1)
Caci cu judecata cu care judecati, veti fi judecati, si cu masura cu care masurati, vi se va masura. (Mat.7:2)
Nu judecati si nu veti fi judecati; nu osanditi si nu veti fi osanditi; iertati si veti fi iertati. (Luc.6:37)
Voi judecati dupa trup; Eu nu judec pe nimeni. (Ioa.8:15)
Cati, deci, fara lege, au pacatuit, fara lege vor si pieri; iar cati au pacatuit in lege, prin lege vor fi judecati. (Rom.2:12)
Primiti-l pe cel slab in credinta fara sa-i judecati gandurile. (Rom.14:1)
Deci sa nu ne mai judecam unii pe altii, ci mai degraba judecati aceasta: Sa nu dati fratelui prilej de poticnire sau de sminteala. (Rom.14:13)
Au nu stiti ca sfintii vor judeca lumea? Si daca lumea este judecata de voi, oare sunteti voi nevrednici sa judecati lucruri atat de mici? (Cor1.6:2)
Caci de ne-am fi judecat noi insine, nu am mai fi judecati. (Cor1.11:31)
Nu va plingeti unii impotriva altora, fratilor, ca sa nu fiti judecati: iata ca Judecatorul este chiar la usa. (Iacov.5:9)
Cine esti tu, ca sa judeci pe sluga altuia? Pentru stapanul sau sta sau cade. Dar va sta, caci Domnul are putere ca sa-l faca sa stea. (Rom.14:4)
Unul singur este datatorul si judecatorul Legii: Acela care are putere sa mintuiasca si sa piarda. Dar tu cine esti de judeci pe aproapele tau? (Iacov.4:12)
Cine Ma nesocoteste pe Mine si nu primeste cuvintele Mele are judecator ca sa-l judece: cuvantul pe care l-am spus acela il va judeca in ziua cea de apoi. (Ioa.12:48)

 

Lege

Caci adevarat zic voua: Inainte de a trece cerul si pamantul, o iota sau o cirta din Lege nu va trece, pana ce se vor face toate. (Mat.5:18)
Dar mai lesne e sa treaca cerul si pamantul, decat sa cada din Lege un corn de litera. (Luc.16:17)
Dar acum ne-am desfacut de Lege, murind aceluia in care eram tinuti robi, ca noi sa slujim intru innoirea Duhului, iar nu dupa slova cea veche. (Rom.7:6)
Dupa Lege, aproape toate se curatesc cu sange, si fara varsare de sange nu se da iertare. (Evr.9:22)
Nu lepad harul lui Dumnezeu; caci daca dreptatea vine prin Lege, atunci Hristos a murit in zadar. (Galateni 2:21)
Cati, deci, fara lege, au pacatuit, fara lege vor si pieri; iar cati au pacatuit in lege, prin lege vor fi judecati. (Rom.2:12)
Caci, cand paganii care nu au lege, din fire fac ale legii, acestia, neavand lege, isi sunt sunguri lege (Rom.2:14)
Caci legea pricinuieste maine; dar unde nu este lege, nu este nici calcare de lege. (Rom.4:15)
Caci, pana la lege, pacatul era in lume, dar pacatul nu se socoteste cand nu este lege. (Rom.5:13)
Caci pacatul nu va avea stapanire asupra voastra, fiindca nu sunteti sub lege, ci sub har. (Rom.6:14)
Iar cand a venit plinirea vremii, Dumnezeu, a trimis pe Fiul Sau, nascut din femeie, nascut sub Lege, (Gal.4:4)
Ca pe cei de sub Lege sa-i rascumpere, ca sa dobandim infierea. (Gal.4:5)

 

Cuvantul lui Iisus

Cerul si pamantul vor trece, dar cuvintele Mele nu vor trece. (Mat.24:35)
Cerul si pamantul vor trece, dar cuvintele Mele nu vor trece. (Mar.13:31)
Cerul si pamantul vor trece, dar cuvintele Mele nu vor trece. (Luc.21:33)

 

Poruncile lui Paul:

Tit 3:12 - Cand voi trimite pe Artemas la tine sau pe Tihic, sarguieste-te sa vii la mine la Nicopole, caci acolo m-am hotarat sa iernez.
2 Timotei 4:9-13 - Sileste-te sa vii curand la mine, Ca Dimas, iubind veacul de acum, m-a lasat si s-a dus la Tesalonic, Crescent in Galatia, Tit in Dalmatia;  Numai Luca este cu mine. Ia pe Marcu si adu-l cu tine, caci imi este de folos in slujire. Pe Tihic l-am trimis la Efes. Cand vei veni, adu-mi felonul pe care l-am lasat in Troada, la Carp, precum si cartile, mai ales pergamentele.

 

 

 

Concluzia mea:

Viclenie, poezie, ipocrizie: Am murit pentru Lege si am devenit ai lui Hristos, ca sa inviem si noi (Rom.7:4), adica atunci cand vrem luam, rastalmacim si pastram ce ne convine.

Disonanta cognitiva: Iisus a murit si inviat ca sa stapaneasca peste morti si peste vii (Rom.14:9), nu ca implineasca Legea si sa anuleze (prin sange nevinovat) pacatul omenirii (asta se afirma in alta epistola), dar noi stim ca in Luca 20:38 Dumnezeu este un Dumnezeu al viilor, nu al mortilor.
De unde reiese ca toata Biblia este cuvantul inspirat de Dumnezeu, cand aici vedem poruncile lui Paul? Desigur ca Faptele si Epistolele nu sunt inspirate de Dumnezeu, asadar Faptele si Epistolele pot contine greseli, deci luati aminte cand le cititi, nu acceptati fara discernamant tot ce cititi.
Este gresit sa consideram ca Legea este desfiintata de jertfa lui Iisus, iar evreii nu au alta posibilitate de mantuire decat sa se converteasca la Crestinism, sau nu este gresit. (Galateni 2:21) (Gal.4:4-5)

Legea nu poate fi desfiintata (Mat.5:18) (Luc.16:17).
Daca Legea este viabila, Iisus a murit in zadar. Dar cum poate dreptatea sa nu vina prin Lege? (Galateni 2:21)
Unde este lege este pacat, hai sa desfiintam legea si pacatul odata cu ea ca sa fim eliberati (mantuiti). (Rom.4:15) (Rom.5:13) (Rom.6:14)
Cine asculta de lege este judecat dupa lege. Cine desfiinteaza legea (prin jertfa lui Iisus) nu mai este judecat. (Gal.4:5) (Rom.6:14) (Rom.5:13)
Cuvantul lui Iisus sau Iisus sau Dumnezeu sau sfintii ne vor judeca, nu oamenii – pana la urma cine ne judeca dupa moarte si daca desfiintam Legea prin ce lege vom mai fi judecati? (Cor1.6:2)

Ipocrizie: Legea nu poate fi schimbata (nici o litera), nici cuvantul Lui Iisus nu poate trece (in Evanghelii), dar in Faptele Apostolilor si in epistole putem desfiinta Legea, putem interpreta Legea si putem adauga gogosi pe tema aceasta, dupa exemplul apostolilor.
Taierea imprejur nu reprezinta nimic, dupa 1 Corinteni 7:19, dar in Faptele Apostolilor 16:1-3 Timotei este taiat imprejur (circumcis) de catre Pavel.

 

Cine are urechi de auzit sa auda:

Cine are urechi de auzit sa auda. (Mat.11:15)
Cine are urechi de auzit sa auda. (Mat.13:9)
Si zicea: Cine are urechi de auzit sa auda. (Mar.4:9)
Cine are urechi de auzit sa auda. (Mar.4:23)
Nici in pamant, nici in gunoi, nu este de folos, ci o arunca afara. Cine are urechi de auzit sa auda. (Luc.14:35)
Si alta a cazut pe pamantul cel bun si, crescand, a facut rod insutit. Acestea zicand, striga: Cine are urechi de auzit sa auda. (Luc.8:8)

 

Observ ca Matei, Marcu si Luca sunt sincronizati perfect cand este vorba de cuvantul Lui Iisus si despre cine are urechi de auzit sa auda (peste 70-80% din cele trei Evanghelii sunt sincronizate). 
Asadar eu zic ca este bine sa luam aminte la cele trei Evanghelii (Matei, Marcu si Luca) si sa cantarim bine ce se spune sau se omite in Evanghelia dupa Ioan.
Din Evanghelia dupa Ioan sunt omise referintele la Cina cea de taina, Rastignirea si Invierea lui Iisus.
(Evident sunt doua abordari: Iisus omul si Iisus Domnul, pe care le acopar in alta parte.)
De asemenea trebuie sa cantarim bine Faptele si Epistolele, pentru ca intra in conflict cu cele 3 Evanghelii.
Conflictul este real si este explicat de faptul ca Pavel nu a fost ucenic al lui Iisus si ca a scris epistolele din interpretarea proprie (nu din Duhul Sfant).
Ipocrizia Crestinismului apare atunci cand cunostem minciuna (Paul este impotriva lui Iisus) dar ne incapatanam sa staruim in minciuna pentru ca rolul lui Paul este sa ne intareasca in credinta prin faptul ca, daca Dumnezeu a transformat un prigonitor de crestini intr-un mare apostol, atunci la Dumnezeu toate sunt cu putinta.
Faptele si Epistolele prezinta lucruri bune, dar nu adevarul, de aceea cand se compara Evangheliile cu Faptele si cu Epistolele apar neintelegeri legate de interpretare, de dogma si de doctrina.
Problema este ca Adevarul vine de la Iisus si Adevarul spus de Iisus a fost rastalmacit, modificat sau pervertit, transformat in minciuna, in sclavie, inchizitie si suferinta, spalare de creier si frana spirituala. 
Adevarata invatatura vine de la Avatari, incarnari ale Divinitatii pe pamant, iar Siddhartha Gautama Budha si Iisus Cristos au fost unii dintre ei.

Cine are urechi de auzit sa auda.



Ultimele pagini: RSS

Alte adrese de Internet

Categorii

Istoric



Contorizari incepand cu 9 iunie 2014:
Flag Counter

Atentie: Continutul acestui server reprezinta ideile mele si acestea pot fi gresite.